Oldalak

Hogyan védjük ki a munkahelyi stresszt?

Kutatások szerint a tartós stressz leginkább a munkahelyi feszültségkeltő helyzetekkel hozható összefüggésbe. Ha szeretnénk testi-lelki egészségünket óvni, kevesebbet hibázni és kreatívabbá válni, használjunk stresszcsökkentő technikákat! 
Fontos, hogy egy váratlanul kiborító, indulatkeltő szituációban is vissza tudjunk rendeződni egy nyugodt, békés állapotba. Ideális esetben 20 perc szükséges ahhoz, hogy elménk stressz-válaszát leépítsük, de már 3x5 perc szünet beiktatása egy napon belül is felszabadító hatású.
Próbáljuk ki, mi az, ami beválik:
1. Légzőgyakorlatok: a testünk számára az egyik leghatékonyabb feszültségcsökkentők. Tudatosítsuk magunkban, amikor be - és kilélegzünk és belülről figyeljük az áramlást. Egyszerű stresszcsökkentő légzőgyakorlatok, melyeket érdemes kipróbálni ITT olvashatók.
2. A folyosói beszélgetések, az érzéseink megosztása és az őszinte mosoly az egész munkahelyi légkört pozitívan befolyásolhatják.
3. Kertbe, udvarra, szabad levegőre menés kimozdít a stressz viharából.
4. Figyeljünk a szükségleteinkre, víz ivására, lássuk el magunkat egészséges falatokkal. A magas C vitamin tartalmú gyümölcsök, zöldségek nyugtató hatásúak.
5. Figyeljünk a minket körülvevő hangokra, ezzel eltereljük a figyelmünket és a jelenhez kötjük azt.
6. Mozgassuk át tagjainkat és keressünk olyan testhelyzetet, melyben nem feszítjük meg az izmainkat. Egy gimnasztikai labdán, mint széken  való egyensúlyozás mókás és egészéges is.
7. Nyugtató illóolajok belégzése azonnal lazítja idegrendszerünket.
8. Ha lehet, legyen közelünkben néhány fotó szeretteinkről, háziállatunkról, kedvenc nyaralóhelyünkről.
9. Néhány perc relaxációs vagy jó emléket idéző zene hallgatása is oldó hatású.
10. Válasszunk olyan idézetet, ami megerősítő, pozitív hatású és tegyük olyan helyre, ahonnan bármikor elővehetjük.
Legfontosabb, hogy tudjuk, hogy van választásunk abban, hogyan érezzük magunkat stresszhelyzetben. Emlékeztessük magunkat arra, hogy mi kontrolláljuk, mit teszünk és érzünk életünkben.

Kép forrása: pinterest.com