Oldalak

Ellazulnék, hogy kezdjem el?

A relaxációt sokszor ajánlják a oldódásra, mégis, ha valaki szorong, túlságosan izgul, pattanásig feszülnek az "idegei", sokszor hiába szeretne megnyugodni, ellazulni, csak a frusztrációja nő a próbálkozások sikertelensége miatt. Képzett szakember segítségével, néhány alkalomból álló találkozás során hatékonyan magunkévá tesszük az ellazuláshoz vezető mesterfogásokat.
Akkor érezzük magunkat kiegyensúlyozottnak, ha a feszültség és az oldottság harmóniában van egymással. A túlfeszítettség és a görcsös lelkiállapot azt jelzi, hogy az egyensúly felborult: az életenergia csökken, a kimerültség, nyugtalanság, vagyis a stresszes állapot állandósul. A kicsi, de tartós diszharmóniák, melyeket nem kezelünk, testileg is beteggé tehetnek minket; a szőnyeg alá söpört kupacban egyszer csak megbotlunk. Jó hír, hogy sok szervi probléma megjelenése éppúgy visszafordítható (pl. reflux, magas vérnyomás, emésztési nehézségek ...), mint bizonyos lelki tünetek megjelenése (pánikzavar, szorongás, alvászavar...).
A relaxációs módszerek - mint a progresszív relaxáció és az autogén tréning -  nem egyszerűen csak technikák. Olyan terapeuta tudja megtanítani ezeket, aki kellően felkészült, saját élménye és gyakorlata van ezekben. Egy terápiás folyamatban a két ember kapcsolatának is óriási szerepe van, ami nem helyettesíthető egy videó megnézésével. A négyszemközti vagy csoportban elsajátított gyakorlatoknak azonnali feszültségoldó hatása is van.

Ha ezen túl rendszeresen önállóan is gyakorlunk, mélyre ható ellazulást és megnyugvást érünk el,  nő a teljesítményünk, jobbá válik konfliktuskezelő képességünk, kiegyensúlyozottabbak lesznek kapcsolataink, és megelőzhetjük a betegségeket.
'A relaxáció nem mindent gyógyító csodaszer, arra viszont képes, hogy tovább segítsen az úton, amelyen belső világunk izgalmas felfedezésére indulunk.'

Fotó: pintrest.com