Oldalak

Relaxációs pszichológiai módszerek: autogén tréning, progresszív relaxáció



A relaxációs technikák elsajátításával kézben tartjuk a mindennapi stresszt, a szorongást. Oldottabbá és felszabadultabbá válhatunk, elégedettebbek lehetünk önmagunkkal és a testünkkel, sőt egész életünkkel is. Megtanuljuk testünk jelzéseit tudatosan észlelni és áthangoljuk az eddigi automatikus reakciókat, melyek testi-lelki feszültséghez vezettek. E módszerek révén nő az önbizalom, épül az önértékelés, egészségünk és életminőségünk növekszik, kreatívabbá, boldogabbá válunk, elérhetővé válik a tartós testi-lelki egyensúly állapota. A relaxációs technikák elsajátítása általában 10-12 alkalmat vesz igénybe a pszichológusnál, az otthoni gyakorlás tovább növeli az eredményességet. Ez a típusú pszichológiai foglalkozás történhet egyénileg és csoportban is.
Javasolt: olyan testi tüneteknél, melyek hátterében lelki tényezők is feltételezhetők (fejfájás, szív– és érrendszeri tünetek, emésztőrendszeri tünetek, autoimmun betegségek stb.), "menedzser"- tünetek esetén (ingerültség, türelmetlenség, érzelmi labilitás, a koncentráció nehezítettsége); pánikos, depressziós és szorongásos jellegű tüneteknél. A kismamák relaxációja segíthet a magzattal való kapcsolat kialakításában, a harmonikus várandósság és békés szülés megteremtésében. Kisgyerekeknél és kamaszoknál is növekszik a teljesítmény, csökken a lámpaláz, tovább bontakozik a tehetség.



Kép forrása:blog.freepeople.com